Antagningspoäng för Bachelor in Marketing Management vid Jönköping University

Jönköping University →

Höstterminen 2024

Antagningspoäng — HT2024

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 117.8617.65---
Urval 215.4216.10--3.50

Höstterminen år 2024 hade Bachelor in Marketing Management vid Jönköping University antagningspoängen 17.86 i urvalsgrupp BI, 17.65 i urvalsgrupp BII, 0.85 i urvalsgrupp PJ för Urval 1. 15.42 i urvalsgrupp BI, 16.10 i urvalsgrupp BII, 3.50 i urvalsgrupp BF, 26 i urvalsgrupp 48 för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — HT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
20169ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024aldersfordelning_urval15311222504

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 53 112 2 25 0 4

Könsfördelning — HT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
20169ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024konsfordelning_urval120663575
23575ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024konsfordelning_urval220193517

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 20 66 35 75
Könsfördelning för Urval 2 20 19 35 17

Reserver & Antagna — HT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
20169ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024reserver_antagna_urval155141
24583ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024reserver_antagna_urval25536

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 55 141
Reserver & Antagna för Urval 2 55 36

aldersfordelning_sokande — HT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
11216ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024aldersfordelning_sokande525659

konsfordelning_sokande — HT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
11216ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024konsfordelning_sokande232367

generell_statistik_sokande — HT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
11216ProgramBachelor in Marketing ManagementJönköping UniversityHJ-52032HT2024generell_statistik_sokande70599

Statistik över sökande — HT2024

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 525 65 9

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 232 367

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 70 599