Antagningspoäng för Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet

Stockholms universitet →

Vårterminen 2024

Antagningspoäng — VT2024

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 118.5919.201.05--
Urval 218.0718.900.95--

Vårterminen år 2024 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 18.59 i urvalsgrupp BI, 19.20 i urvalsgrupp BII, 1.05 i urvalsgrupp HP för Urval 1. 18.07 i urvalsgrupp BI, 18.90 i urvalsgrupp BII, 0.95 i urvalsgrupp HP för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — VT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
18192ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024aldersfordelning_urval164299116608
19008ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024aldersfordelning_urval260146103206

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

Åldersfördelning för Urval 2

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 64 299 11 66 0 8
Urval 2 60 146 10 32 0 6

Könsfördelning — VT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
18192ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024konsfordelning_urval11413361240
19008ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024konsfordelning_urval2156255122

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 14 133 61 240
Könsfördelning för Urval 2 15 62 55 122

Reserver & Antagna — VT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
18192ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024reserver_antagna_urval175373
19008ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024reserver_antagna_urval270184

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 75 373
Reserver & Antagna för Urval 2 70 184

aldersfordelning_sokande — VT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
10125ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024aldersfordelning_sokande91222339

konsfordelning_sokande — VT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
10125ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024konsfordelning_sokande326848

generell_statistik_sokande — VT2024

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
10125ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31000VT2024generell_statistik_sokande3251174

Statistik över sökande — VT2024

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 912 223 39

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 326 848

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 325 1174

Höstterminen 2023

Antagningspoäng — HT2023

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 119.2619.751.05--
Urval 218.9019.751.05--

Höstterminen år 2023 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.26 i urvalsgrupp BI, 19.75 i urvalsgrupp BII, 1.05 i urvalsgrupp HP för Urval 1. 18.90 i urvalsgrupp BI, 19.75 i urvalsgrupp BII, 1.05 i urvalsgrupp HP för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
13312ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023aldersfordelning_urval170286102802
16921ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023aldersfordelning_urval26214781500

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

Åldersfördelning för Urval 2

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 70 286 10 28 0 2
Urval 2 62 147 8 15 0 0

Könsfördelning — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
13312ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023konsfordelning_urval1168264234
16921ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023konsfordelning_urval2133957123

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 16 82 64 234
Könsfördelning för Urval 2 13 39 57 123

Reserver & Antagna — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
13312ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023reserver_antagna_urval180316
16921ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023reserver_antagna_urval270162

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 80 316
Reserver & Antagna för Urval 2 70 162

aldersfordelning_sokande — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
8755ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023aldersfordelning_sokande92815617

konsfordelning_sokande — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
8755ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023konsfordelning_sokande254847

generell_statistik_sokande — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
8755ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31809HT2023generell_statistik_sokande2611101

Statistik över sökande — HT2023

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 928 156 17

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 254 847

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 261 1101

Vårterminen 2023

Antagningspoäng — VT2023

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 118.2319.250.95--
Urval 217.7119.000.95--

Vårterminen år 2023 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 18.23 i urvalsgrupp BI, 19.25 i urvalsgrupp BII, 0.95 i urvalsgrupp HP för Urval 1. 17.71 i urvalsgrupp BI, 19.00 i urvalsgrupp BII, 0.95 i urvalsgrupp HP för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — VT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
8585ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023aldersfordelning_urval158200116813
9362ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023aldersfordelning_urval252115114222

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

Åldersfördelning för Urval 2

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 58 200 11 68 1 3
Urval 2 52 115 11 42 2 2

Könsfördelning — VT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
8585ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023konsfordelning_urval1138657185
9362ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023konsfordelning_urval2114854111

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 13 86 57 185
Könsfördelning för Urval 2 11 48 54 111

Reserver & Antagna — VT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
8585ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023reserver_antagna_urval170271
9362ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023reserver_antagna_urval265159

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 70 271
Reserver & Antagna för Urval 2 65 159

aldersfordelning_sokande — VT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
4985ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023aldersfordelning_sokande62421827

konsfordelning_sokande — VT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
4985ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023konsfordelning_sokande238631

generell_statistik_sokande — VT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
4985ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31686VT2023generell_statistik_sokande259869

Statistik över sökande — VT2023

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 624 218 27

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 238 631

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 259 869

Höstterminen 2022

Antagningspoäng — HT2022

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 119.7420.251.10--
Urval 219.2119.811.05--

Höstterminen år 2022 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.74 i urvalsgrupp BI, 20.25 i urvalsgrupp BII, 1.10 i urvalsgrupp HP för Urval 1. 19.21 i urvalsgrupp BI, 19.81 i urvalsgrupp BII, 1.05 i urvalsgrupp HP för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
3696ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022aldersfordelning_urval16733634604
7354ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022aldersfordelning_urval26215722312

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

Åldersfördelning för Urval 2

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 67 336 3 46 0 4
Urval 2 62 157 2 23 1 2

Könsfördelning — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
3696ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022konsfordelning_urval1109860288
7354ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022konsfordelning_urval254460138

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 10 98 60 288
Könsfördelning för Urval 2 5 44 60 138

Reserver & Antagna — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
3696ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022reserver_antagna_urval170386
7354ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022reserver_antagna_urval265182

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 70 386
Reserver & Antagna för Urval 2 65 182

aldersfordelning_sokande — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
3612ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022aldersfordelning_sokande95918121

konsfordelning_sokande — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
3612ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022konsfordelning_sokande269892

generell_statistik_sokande — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
3612ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation (GI)Stockholms universitetSU-31580HT2022generell_statistik_sokande3061161

Statistik över sökande — HT2022

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 959 181 21

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 269 892

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 306 1161