Antagningspoäng för Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet

Stockholms universitet →

Höstterminen 2023

Antagningspoäng — HT2023

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 118.8618.881.00-4.0
Urval 218.0718.701.00-4.0

Höstterminen år 2023 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 18.86 i urvalsgrupp BI, 18.88 i urvalsgrupp BII, 1.00 i urvalsgrupp HP, 4.0 i urvalsgrupp BF för Urval 1. 18.07 i urvalsgrupp BI, 18.70 i urvalsgrupp BII, 1.00 i urvalsgrupp HP, 4.0 i urvalsgrupp BF för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
13381ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023aldersfordelning_urval17543614158118
16969ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023aldersfordelning_urval267205147628

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

Åldersfördelning för Urval 2

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 75 436 14 158 1 18
Urval 2 67 205 14 76 2 8

Könsfördelning — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
13381ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023konsfordelning_urval12225068362
16969ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023konsfordelning_urval22012363166

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 22 250 68 362
Könsfördelning för Urval 2 20 123 63 166

Reserver & Antagna — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
13381ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023reserver_antagna_urval190612
16969ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023reserver_antagna_urval283289

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 90 612
Reserver & Antagna för Urval 2 83 289

aldersfordelning_sokande — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
8824ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023aldersfordelning_sokande89027637

konsfordelning_sokande — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
8824ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023konsfordelning_sokande468735

generell_statistik_sokande — HT2023

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
8824ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43155HT2023generell_statistik_sokande2071203

Statistik över sökande — HT2023

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 890 276 37

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 468 735

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 207 1203

Höstterminen 2022

Antagningspoäng — HT2022

UrvalBIBIIHPSABF
Urval 119.1118.801.00-4.0
Urval 218.2818.800.95-4.0

Höstterminen år 2022 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.11 i urvalsgrupp BI, 18.80 i urvalsgrupp BII, 1.00 i urvalsgrupp HP, 4.0 i urvalsgrupp BF för Urval 1. 18.28 i urvalsgrupp BI, 18.80 i urvalsgrupp BII, 0.95 i urvalsgrupp HP, 4.0 i urvalsgrupp BF för Urval 2.

Ingen jämförelsedata tillgänglig för andra universitet.

Förklaring av urvalsgrupper: BI: Gymnasiebetyg utan komplettering
BII: Gymnasiebetyg med komplettering
HP: Högskoleprovet
SA: Sen anmälan
BF: Studieomdöme från folkhögskola

Åldersfördelning — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_under_25Reserver_under_25Antagna_25_34Reserver_25_34Antagna_over_34Reserver_over_34
3761ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022aldersfordelning_urval16140922149114
7397ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022aldersfordelning_urval2591951873011

Åldersfördelning för Urval 1

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

Åldersfördelning för Urval 2

Under 25 år

Mellan 25-34 år

Över 34 år

UrvalAntagna under 25Reserver under 25Antagna 25-34Reserver 25-34Antagna över 34Reserver över 34
Urval 1 61 409 22 149 1 14
Urval 2 59 195 18 73 0 11

Könsfördelning — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagna_manReserver_manAntagna_kvinnorReserver_kvinnor
3761ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022konsfordelning_urval11825366319
7397ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022konsfordelning_urval21912358156

Könsfördelning för Urval 1

Antagna

Reserver

Könsfördelning för Urval 2

Antagna

Reserver

UrvalAntagna mänReserver mänAntagna kvinnorReserver kvinnor
Könsfördelning för Urval 1 18 253 66 319
Könsfördelning för Urval 2 19 123 58 156

Reserver & Antagna — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalAntagnaReserver
3761ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022reserver_antagna_urval184572
7397ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022reserver_antagna_urval277279

Reserver & Antagna för Urval 1

Reserver & Antagna för Urval 2

UrvalAntagnaReserver
Reserver & Antagna för Urval 1 84 572
Reserver & Antagna för Urval 2 77 279

aldersfordelning_sokande — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_under_25Sokande_25_34Sokande_over_34
3677ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022aldersfordelning_sokande81129923

konsfordelning_sokande — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_manSokande_kvinnor
3677ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022konsfordelning_sokande460673

generell_statistik_sokande — HT2022

IdTypNamnHogskola_universitetAnmalningsalternativAntagningsomgangUrvalSokande_forsta_handSokande_totalt
3677ProgramKandidatprogram i marknadskommunikation och ITStockholms universitetSU-43983HT2022generell_statistik_sokande1681133

Statistik över sökande — HT2022

Åldersfördelning

UrvalSökande under 25Sökande 25-34Sökande över 34
Urval 1 & 2 811 299 23

Könsfördelning

UrvalSökande mänSökande kvinnor
Urval 1 & 2 460 673

Generell statistik

UrvalSökande första handSökande totalt
Urval 1 & 2 168 1133